Het aftellen is begonnen

28 mei 2017 - Huizen, Nederland

Aangezien er geen restaurants open gingen voor 8:00 uur bestond ons ontbijt weer uit oreo koekjes en chips in de bus. Na 5 uur in de bus en op de Ferry waren we aangekomen in Penang. Penang staat bekend om zijn streetart. In 2012 was er een festival en daarom heeft een kunstenaar mooie schilderingen op de muur gemaakt. Nadat Babette en ik alles hadden gezien en de nodige foto's (niet te tellen zoveel) hadden gemaakt was het tijd om lekker te gaan eten bij een foodmarket. Na een goede bodem met sushi gingen we verder met drankjes in ons hostel (wat leek op huis van Pipi Langkous). De baas deed gezellig mee met de spelletjes. En hoewel Babette en ik erg fanatiek waren met Beer Pong hadden we toch verloren. Dit maakte de avond gelukkig niet minder leuk! De dag erna deden we rustig aan. Wel zijn we nog naar een pier gegaan waar we lekker in de wind konden zitten en hebben er een uur over gedaan om een bootticket naar Langkawi te kopen voor de dag erna.

De boottocht naar Langkawi was regenachtig en hobbelig (gelukkig zaten we binnen). We weten nog steeds niet precies waardoor maar sinds de boottocht en onze lunch voelden Bab en ik ons 4 dagen niet heel fit. Gelukkig waren we niet echt ziek en konden we wel nog iets van Langkawi zien. Zo hebben we een scooter gehuurd en het eiland verkend. Na een uur op de scooter gereden kwamen we eindelijk bij een mooi verlaten strand uit. Helaas begon het 15 minuten daarna te stormen. Na 2 uur wachten in een restaurantje tot de regen minder werd waren we te ongeduldig en zijn we voorzichtig terug gaan rijden. Waar we eerst dachten dat er een beeldje naast de weg stond, bleek het toen we voorbij reden een echte toekan te zijn! Hij was zo dichtbij, heel vet om te zien. Verder hebben we lekker op het strand gelegen (met zon) en 's avonds gingen we naar de lokale markt met heerlijk goedkoop eten. En soms, na al die rijst, mag je jezelf trakteren op heerlijke verse pasta bij een Italiaanse kok in Maleisië.

Na het eiland leven vlogen we terug naar de drukte van Kuala Lumpur. Babette haar moeder had voor ons weer een heerlijke kamer in een luxe hotel geboekt, waardoor we volop genoten van ons laatste dagje. Na een uitgebreid ontbijt was het weer tijd om afscheid te nemen van elkaar.. Het voelt altijd gek om dag te zeggen maar vooral als je zolang samen reist. Het waren echt 3 geweldige weken!

Weer alleen op het vliegveld tussen allemaal Aziaten, maar wel op weg naar Indonesië! Een van mijn favoriete landen. 6 jaar geleden zijn we niet op Lombok geweest dus daar was het nu tijd voor. In Lombok kwam ik weer een meisje van Lanx tegen. Met haar en twee jongens zijn we nu aan het reizen. Op lombok heb ik onder andere een surfles gedaan, het was heel leuk! Ondanks dat ik een aantal keer vol water binnen kreeg, surfbord op mijn hoofd en amper kon kijken door het zout in mijn ogen ging het goed! Zeker voor herhaling vatbaar. Ook de stranden zijn een paradijs! Naast lui op het strand liggen hebben we ook een hike naar twee mooie watervallen gedaan. En sinds vanmorgen zijn we aangekomen op de Gili's. Drie kleine eilandjes naast Lombok. Denk aan blauw water, witte stranden en niks doen. Zo ga ik mijn laatste dagen in Azië doorbrengen. Het aftellen is nu echt begonnen; nog 10 dagen.

1. Tante Mar:
    28 mei 2017
    Weer een prachtig verhaal, Celine!! Liefs van ons!
  2. Do:
    28 mei 2017
    Dank je wel voor weer een boeiend verhaal.
    Ga maar super genieten van de laatste dagen.
    Liefs tante Do
  3. Corrie:
    29 mei 2017
    Weer een prachtig verhaal.Heb ook verschillende foto's gezien toen ik met je moeder aan het fietsen was.Was reuze gezellig ,lekker rustig,mooi natuur en prachtig weer. Volgend jaar het volgende stuk. liefs je tante Corrie
  4. To Hoofd:
    30 mei 2017
    bedankt voor je mooie verhaal zo beleef je heel wat
    maak er nog een paar hele mooie dagen van .dikke kus tante To