Van abseilen in Dalat naar gezandstraald worden in Mui Ne

1 maart 2017 - Mui Ne, Vietnam

Na een prima busreis van 18 uur, met tussenstop in Na Thrang om te ontbijten, waren we aangekomen in Dalat. We hadden een privé kamer genomen in een hostel dat is opgezet door twee fancy broers. Dalat is dé plek om te canyoningen, dus dat konden we niet voorbij laten gaan. De volgende dag stonden we enthousiast maar iets was gespannen klaar om te beginnen. Emma in haar jurkje en ik in mn spijkerbroekje. Wij verstonden namelijk onder 'clothes for swimming' gewoon ons bikini, aangezien we een wetsuit zouden krijgen. Bleek dat we alleen de bovenkant van het wetsuit kregen en dus geen broekje. In mijn spijkerbroekje was het nog best prima, maar Emma in haar jurkje was een grappig gezicht haha. We waren helaas met een grote groep (20 personen) waardoor je vaak moest wachten. Emma en ik waren de eerste die begonnen met abseilen. Het zag er bij ons nog best goed uit, vergeleken met drie Israëlische  jongens die totaal hun motoriek waren verloren. We hebben deze dag moeten abseilen van watervallen, glijden van stroomversnellingen, springen vanaf 7 meter (11 meter kon ook maar vonden wij net iets té hoog) en niet te vergeten: the washing machine. Van tevoren kregen we extra uitleg wat we precies bij deze handeling moesten doen. Iedereen was wat gespannen, aangezien je nogal veel moest onthouden wat je wel of juist niet moest doen. Eerst moest je gewoon van de rots abseilen, waarna je midden in de waterval zat. Om zo min mogelijk water op je te krijgen moest je jezelf snel naar beneden laten veren. Op een gegeven moment is het touw natuurlijk op, waardoor je in het water valt waar al het water samenkomt; the washing machine. Van tevoren was gezegd dat je 4 seconden onder water zou zijn en rond gekolkt zou worden. Ik zou het meer 4 seconden gevoel van verdrinken noemen haha. Al met al, behalve het waterhappen, was het een leuke ervaring.
'S avonds was er familiy diner in ons hostel, oftewel met z'n alle samen eten. We mochten onze eigen springrolls maken (wat Emma en ik natuurlijk goed konden door onze kookcursus), en daarna gezellig eten. De volgende dag moesten we om 6:15 uur op omdat onze bus naar Mui Ne om 7:00 uur zou vertrekken.

Ondertussen was het 7:45 uur toen we werden opgehaald door de bus. Alles gaat op Vietnamese tijd, dus na een uur mensen ophalen en weer afzetten konden we eindelijk echt wegrijden uit Dalat. De maagjes van veel mensen konden de bochten en gaten in de weg niet aan, waardoor het een gezellige boel was in de bus. Gelukkig zaten Emma en ik bij een raam dat open kon voor wat frisse lucht (Emma en ik voelden ons trouwens prima).

Na 5 uur waren we aangekomen in Mui Ne. Met een taxi naar ons hostel en wauw wat is het hier mooi! We slapen in een soort resort. Je hebt hier villa's, een hotel en slaapzalen die allemaal gebruik mogen maken van de drie (!) zwembaden. Oftewel wij hebben voor 4,50 euro per nacht alle luxe.
Tijdens de lunch spraken we een Nederlandse jongen die hier werkt dat we 's avonds wel zin hadden in een feestje. Na samen wat Nederlandse drankspelletjes op te noemen, hing er eind van de dag overal een flyer met 'tonight drinking games'. Helaas waren we maar met 6 (later 10) mensen die wel zin hadden in spelletjes, maar daardoor werd het zeker niet minder gezellig. Uiteindelijk belande we met de groep bij een club aan het strand.
Dit resort voelt écht als vakantie; we liggen lekker aan het zwembad en worden goed bediend. De derde dag zijn we naar de fairy stream (hier komen de witte en rode zandduinen samen), vissersdorpje, witte zandduinen en rode zandduinen voor de zonsondergang gegaan. Het voelde echt alsof we even in een ander land waren. Letterlijk overal zat zand, maar het was zeker de moeite waard! Er is geen beter idee dan al het zand af te spoelen door middel van een sprong in het zwembad 's avonds.

Vandaag is onze laatste volle dag hier in Mui Ne. Mui Ne staat bekend om de vele kitesurfers, dus wij gaan zo even naar het strand om te kijken. Morgen zullen we alweer vertrekken naar onze laatste bestemming samen: Ho Chi Min.

1. Henny:
    1 maart 2017
    Wat een avontuur Celine en Emma. Geniet nog even een week, dat Emma bij je is!
    Dikke kus.
  2. Corrie:
    1 maart 2017
    Weer een mooi reisverhaal. Geniet nog samen, voor je het weet ga je alleen verder. een dikke kus van ons.
  3. To Hoofd:
    Mooi verhaal ,jullie genieten vol op,gezellige week nog saampje ,dikke kus To
  4. Anke:
    5 maart 2017
    Leuke belevenissen!
    Nog even genieten samen en dan alleen ..... Céline - spannend!
    Lieve groet, Anke